Pages

WELCOME MOVE TEXT

TAGS

Achievement (11) Arts (7) Banjir (1) bisness (1) Blog (6) bloggerapp (1) Cadbury (1) Cats (2) CFSIIUM (3) Education (14) English (6) family (5) Food (2) Friends (14) Fun (16) Hostel (9) Islam (3) Kek (1) Knowledge (11) kolej (1) life (1) Money (1) News (2) outing (1) Random (1) Recipe (2) remaja (2) Resipi (1) result (1) screenshot (1) sebabmusabab (1) Sports (4) sukasuki (1) Tips (3) Trend (3) UIA (4) World (4)

LIKE ME, LIKE YOU

TWEETED

ENTRY ABOUT?

Thursday, August 4, 2016

Gunung Chemerong-Berembun-Langsir (CBL), Dungun.

Salam semua. Okay, tanpa muqaddimah yg berjela jela ni second gunung aku. Gunung Chemerong-berembun-langsir atau nama famous nya cbl. Di dungun, terengganu, malaysia. Masa hiking kalo ikut pace aku dalam 10 jam sampai kat Lata Langsir. Aku join ni JUN 2015, lepas habis game dragonboat kat melaka. Alang alang dah duk kat Selangor, apa lagi heh heh heh. Ni aku join under ARCIIUM club. Time ni aku tengah cuti sem nak masuk degree wuuu. Okay dah habis throwback.

so far hiking ni lah yang adventurous bagi aku sebab apa?sebab time tu hujan, petir, kilat semua ada. Dan aku...hampir kena panahan kilat tu.. orang depan dan belakang terkena tempias kilat tu. Dorang cakap kilat tu panah kat akar pokok, takdirnya orang depan dan belakang aku pada waktu tu tengah pijak akar pokok tu, so jadi macam renjatan sedikit la. Sumpah terkejut, mana taknya orang depan aku dah terdampar atas tanah. Bila aku pusing belakang, kawan aku tengah menangis. Dia kata kaki dia kebas. Masa tu dia pikir hidup atau mati ja, dia cerita kat aku. Hmmmm. Tapi Alhamdulillah semuanya selamat. Lepas kejadian petang tu, masing masing senyap tak cakap apa apa. Insaf seketika..

Pastu aku nk bagi tips sikit, time kawan aku kena tu, ada mamat ni(tak kenal)  ambik pisau pastu dia pacak kat tanah suruh kawan aku pegang pisau tu sebab nak bagi cas cas dalam badan neutral balik. Ye lah sebab badan kita pun ada cas negatif positif juga. If takde pisau ambikla apa apa besi untuk pacak. Satu lagi, kena ada persentuhan antara kawan kawan, tu pun boleh alirkan cas juga, biar neutral. Jangan kau pegi pegang tangan laki perempuan yg bukan muhrim pulak. Haroommmm.


Ni Sungai Bangan. Tapi orang sana panggil Bangang. Orang ganu kan, taksah kalo tade "g" kat belakang hehe. Subnallah, memang jernih.

Bukan aku. Nama dia aien dawi, sangat banyak cakap. Dia tukang urut aku sebelum sampai bukit taubat haha. Masuk angin weh, silap tak sarapan,  padan muka. Korang pun takyah acah cah hero heroin tak sarapan before hiking nanti menyusahkan orang jugak hahahahahah. Ingat tu, paksa makan juga!

And, part yang paling best, aku dapt ber star gazing dengan dua orang kawan aku ,ain dan ayu. Biasalah perempuan dengan gosip gosipnya hiks. Kami baring atas batu, berbungkuskan sleeping bag. Ayu punya panjang nau cerita malam tu, bangun bangun dah pagi, tertidur. Hahah sori ayu . 
Ini antara wishlist aku la, nak tidur atas batu besar berbumbungkan bintang , waaaaa~~ Alhamdulillah dapat juga rasa. 

Banyak lagi aku nak up cerita pasal gunung ni sebenarnya. Tapi aku jenis tak suka taip pepanjang. Korang boleh jemput usha ig aku @ammeylina 

Hi hi lah kat situ, nanti aku reply komen korang😉 share share cerita korang pulak, tips ke untuk manfaat kita bersama gichewww

Terima kasih sudi baca. Wassalam.

No comments:

Post a Comment

so, what do you think about this post?